Изграждането на онлайн магазин, който да притежава конкретни продукти, уникален дизайн, съдържание и специфични функции, като наличност и опция за доставка, отнема известно време. Съответният период на изработка зависи от няколко ключови фактори, свързани предимно с обема на информация, който трябва да бъде имплементиран в съответния сайт за електронна търговия.
Кои фактори влияят върху периода за изграждане на нов онлайн магазин?
Времето за разработка на страница за продажби в интернет зависи от няколко основни фактора, които включват:
- начин на изработка – това е може би най-същественият фактор, който влияе върху общия период за изграждане. Ако решите, че искате напълно персонализиран вариант, то най-вероятно ще ви се наложи да изразходвате много повече време. Ето защо повечето предприемачи и собственици на бизнеси днес избират платформи или приложения, създадени от дигитални специалисти, които им предоставят готов шаблон за създаване на уеб сайт за електронна търговия;
- брой продукти, които ще добавите – този фактор оказва значително влияние върху времето, необходимо за изграждане на уеб сайт. Всеки отделен продукт се нуждае от собствена уеб страница, продуктови описания и маркетингови текстове, снимки, секция за коментари и много други елементи;
- интегриране на опции за плащане и доставка – повечето платформи за електронна търговия интегрират опции за плащане и доставка. Ако се интересувате от използването на алтернативи на техните стандартни решения или създавате персонализиран онлайн магазин, то ще ви се наложи да извършите тази задача сами и да внедрите тази дейност във вашата страница. Това може да отнеме дни или дори седмици, в зависимост от размера на уеб сайта;
- SEO оптимизация и дигитален маркетинг – това е съществена част от изграждането. Независимо дали създавате персонализиран уебсайт или използвате платформи, които предоставят готови шаблони, трябва да отделите време, за да оптимизирате онлайн магазина си и да увеличите органичните посещения.
Какво трябва да запомните?
Приоритизирането на бързото изпълнение на целия процес за сметка на качеството най-вероятно ще доведе до проблеми в дългосрочен план, свързани с липса на ефективност при продажби и загуба на клиенти заради тромаво функциониране на онлайн магазина. За да изградите максимално добре своя уеб сайт за интернет търговия, е ключово да наблегнете върху качеството на неговия дизайн и контент при използването на основния маркиращ език за целта – HTML, както и неговото допълнение CSS. Важно е да направите и анализ на своя бранд и неговите силни страни, от които да извлечете максимални ползи.