
За да може един фирмен сайт да функционира по възможно най-удобния за своите потребители начин, той трябва да създаде максимално голямо въздействие върху тях. Това изисква определени функционалности и автоматизации, които да улеснят достъпа и самата уеб страница и по този начин да увеличат нейната успеваемост чрез подобрение в нивото трафик или повече конверсии.
Какви функционалности е необходимо да има един фирмен сайт?
Един фирмен сайт се нуждае от няколко основни функционалности, които включва:
- прост и лесен за запомняне URL адрес – лесният за запомняне URL адрес е от ключово значение за удобството на потребителите. Един полезен съвет е URL адресът да бъде максимално разпознаваем и лесен за въвеждане от потребителите в адресната лента на браузъра. Придържайте се към .com или .org уеб адреси, когато е възможно. Те се считат за по-достоверни от аудиторията и от търсачките;
- ясно описание на вашия бизнес – ако потребителите попаднат на фирмения ви сайт, трябва да направите добро първо впечатление и да им помогнете да направят собствен анализ и да разберат защо повече за неговата дейност. Уверете се, че началната ви страница съдържа някакво основно послание или съдържание, което обобщава това, което прави вашата фирма;
- призив за действие – наличието на призив за действие е най-сигурният начин посетителите на вашата страница да разберат основната цел на вашата бизнес стратегия. Той ще въздейства позитивно на тяхното поведение в посока на закупуване на съответните продукти или услуги, както и на други предложения, които вашата страница им показва;
- контакт за връзка – не забравяйте да поставите името на вашия бизнес, адреса, телефонния номер и профилите в социалните мрежи в долния колонтитул на уебсайта си. Потребителите, които превъртат надолу до тази част, за да получат допълнителна информация, най-вероятно биха желали да се превърнат в клиенти или пък искат по-подробно да проучат вашата репутация;
- адаптивен дизайн – много хора разчитат на своите телефони и таблети за достъп до мрежата. Това означава, че при проектирането на вашия фирмен сайт, трябва да осигурите възможността той да се показва добре и на по-малки екрани.
Какви негативи може да доведе липсата на функционалности?
Ако не обърнете достатъчно внимание на възможностите на вашата уеб страница, то най-вероятно ще имате доста по-нисък трафик от този, който сте очаквали, което от своя страна ще доведе до спад в конверзиите. Липсата на достатъчно възможности за посетителите ще ги откаже от вашия бранд, което ще означава множество загубени клиенти в дългосрочен план. Затова е необходимо да отделите известно време и усилия в подобряване и усъвършенстване на горепосочените важни моменти за постигането на успех.