fbpx

MegaWeb.bg

Кои са най-използваните 8 вида графичен дизайн в бизнеса? (Част1)

графичен дизайн

Графичния дизайн използва визуални компоненти за да разреши проблемите на съвременния бизнес, също така за да комуникира със самите идеи посредством топографията, въображението и цветовете.

Не съществува вариант, чиято цел да се постигне само чрез един вид графичен дизайн, именно затова съществуват няколко такива. Всяка една има конкретно определена цел и ориентираност.

На пръв поглед може всичко да изглежда в един чеп, но не е точно така и веднага ще дадем пример за да се уверите в това твърдение. Едно е да се прави лого за сайт, друго е да се изработи самия дизайн на уеб сайта, трето различно нещо е да се прави дизайн на автомобил. Да, пак си е дизайн, но терминът “графичен дизайн” също си има подкатегории, както във всяко друго нещо.

Независимо дали сте напреднал дизайнер или собственик на бизнес търсещ дизайн за целите на компанията, то правилното разбиране на графичния дизайн и съществуващите подкатегории ще помогне за правилното вземане на решение.

Графичен дизайн на визуалната идентичност

Брандът е това, което създва връзката между самата компания, организация и аудиторията. Брандът представя вашата дейност в глобален мащаб или казано накратко – брандът представлява вашият успех, провал, мисия и познаваемост сред клиентите.

Дизайнерите специализирани в тази категория си сътрудничат със собствениците на бранда за да създадат елементи като логота, брошури, флаери, визитни картични и цветова гама, отговаряща на бранда.

На пръв поглед работата в тази категория изглежда лесна, но това съвсем не е така. Графичния дизайнер в тази област трябва да има способност да работи във всяка една категория т.е. както се казва, трябва да е майстор в работата си, за да може да създава креативни, оригинални и съвместими продукти относно бранда.

Маркетингов и рекламен графичен дизайн

Когато говорим под общ знаменател за графичен дизайн, хората се сдобиват с грешната представа, че това нещо се прави само с цел маркетинг и популяризация, което не е вярно абсолютно и по никакъв начин.

Успешните маркетингови кампании се базират не само благодарение на клиентския интерес и покупателната сила, но и на успешния маркетинг съчетан с правилен графичен дизайн.

Дизайнерите в тази категория общуват главно със собствениците на компанията, директори, мениджъри, маркетинг професионалисти за да създадат успешни елементи за целта на маркетинговата кампания. Те могат да работят заедно или в екип с други креативни графични дизайнери.

Крайните продукти могат да бъдат неща като банери, колажи с оферти, дизайн на флаери или брошури. Специални Call-to-action продукти като дизайн на лендинг пейдж страница и др. Подобни.

Примери за маркетингов графичен дизайн:

  • Пощенски картички или флаери

  • Списания и новинарски реклами

  • Банери и билбордове

  • Брошури (принтирани и дигитални)

  • Стикери/лепенки за коли

  • Темплейти за ЕММ (маркетинг чрез електронна поща)

  • Презентации за Power Point

  • Менюта

  • Ретаргетиращи реклами

  • Графики/картинки за сайтове и блогове

Изискването към майсторските ръчички в тази област е да имат комуникативни способности, напредлали умения във тази област, способност за разрешаване на проблеми и намиране на решение в движение, продуктивност в кратко време.

Графичен дизайн на потребителския интерфейс

Потребителския интерфейст представлява въздействието на потребителя със видимата част на приложението или сайта. Казано на кратко, ако може да си намирате пътя в дадено приложение или сайт, трябва да благодарите на UI (User Interface) дизайнера.

Представлява също процеса на изработка на ползотворния интерфейс, така че даден потребител, когато използва крайния продукт да остане доволен от свършената работа.

Потребителския интерфейст включва всичко с което потребителят взаимодейства – екран, клавиатура, мишка, но в контекстра на графичния дизайн, UI дизайна е фокусиран да предостави най-добрата интерактивност относно средата, в който обикаля потребителя – менюта, навигация, изглед на елементите, разпоредба, позициониране на екрана и всички останали микро-елементи.

UI дизайнерите са специализирани в обраотката на десктоп и мобилни приложения, уеб приложения и игри. Впрочем те работят също ръка за ръка с UX (user experience) дизайнерите, които от своя страна отговарят за правилното функциониране на приложенията.

Има и също UI разработчици, те пишат само и едиственото кода, който подкарва продукта в действие.

Популярни примери:

  • Дизайн на уеб страници

  • Дизайн на теми за WordPress, Shopify и др.

  • Интерфейс на игри

  • Дизайн на приложения

Това беше първа част на нашата информативна статия, очаквайте част втора съвсем скоро, ако се интересувате от графичен дизайн. Междувременно може да разгледате нашето портфолио за да видите нагледно как се случват нещата.

СПОДЕЛЕТЕ!