Всички брандове с течение на времето се променят. Така, че не е изненадващо тенденциите за логотата да последват същия пример. Ако се върнем назад във времето ще видим, че почти всяка компания, която съществува от 10 или повече години ще забележим, че въпросното лого е претърпяло промени, предизвикано от променящите се технологии и изисквания.

Цветове, които се използват активно от технологичните компании:

Син цвят – 59%

Сиво – 28%

Черно – 25%

Бяло – 25%

Зелено – 24%

Червено – 16%

Защо изборът на цвят е толкова важен за компаниите? – Цвета играе роля при активности, които водят до:

– покупка и ангажираност – 90%

– разпознаваемост и запомняне на бранда – 80%

– доверие при маркетинговите камании – 42%

Нека да напрвим поглед върху най-запомнящите се брандове във времето.

Nike – 16.0%

Apple – 15.6%

McDonald’s – 11.1%

Coca Cola – 9.7%

Google – 2.9%

Microsoft – 1.9%

Pepsi Cola – 1.5%

Значението на логото се променя според всеки бизнес. Някои го използват като символ на престижа си, при рекламните кампании, спонсорство, други пък го използват като талисман във своята мисия.

Но трябва да запомните едно – няма как да ви се размине без лого и цялостен графичен дизайн. Като трябва да се придържате към изчистено лого, запомнящо се, уникално и релевантно.

В това има логика и е важен аспект от съществуването на един бранд. Но не всичко е лого. Придържайте се към трендовете. Разбира се, че няма ганция кой тренд колко време ще бъде актуален. Все пак се придържайте към новостите.

1. Минималистичен графичен дизайн

95% от компаниите използват само два цвята в логото си. Има много начини да се сдобиете с минималистично лого. Добра практика се изявяват тектовите шрифтове. Пример за това са гигантите Amazon, eBay, Google, Reebok, Coca Cola, Apple.

В този модел логота и графичен дизайн се крие философията на цялата работа. Освен това, минималистичните логота и дизайн се зареждат по-бързо на екрана, поради използваните пиксели в самата изработка.

Именно затова, толкова компании предприеха действие в този план.

Защо минималистичното лого е по-добро?

– Брандовете са лесни за запомняне и разпознаване;

– Дизайнът изглежда свеж и модерен;

– Съобщението може да се предаде по бързо;

– Логото е по-трудно да се копира от конкуренцията;

– Изистеното лого се интегрира по-лесно навсякъде;

2. Детайлно лого и графичен дизайн

Има дизайнери, които защитници на мотото “колкото повече, толкова повече”. Това може да е вярно за индустрии като хранителната, текстил, за бизнеси, занимаващи се с татуировки, където си падат малко по шарените неща. Обаче това е нож със две остриета. Рискувате да бъдете критикувани за малки детайли и може да бъде отблъскващо, ако прекалите.

3. Логота ръчна изработка

Някои компании твъртят, че използването на ретро лого е увеличило тяхното влияние на пазара. Този модел стана актуален през последните 5 години, макар, че всичко вече се дигитализира и модернизира. Твърденито е, че този модел на лого и графичен дизайн изглежда по носталгичен и стойностен.

Използващи този вид лого са компании като Pizza Hut, Kleenex, Coca-Cola, Mail Chimp, Cadbury.

4. Геометрично лого

Геометрията също се използва при изработката на лого и графичен дизайн. С линии не само се правят пътни маркировки. Има доста компании, които използват този принип, а IBM е най-голям пример. Напълно възможно е използвайки силата на линиите и креативността да създадете нещо впечетляващо.

5. Адаптивно лого

Трендовете при мобилните устройства не отиват никъде. Почти всеки, човек днес има смартфон в джоба си. Защо адаптивното лого е повече от златно правило към което трябва да се придържате? Отговорът е елементарен – за да е адаптивен към екрана на всяко потребителско устройство. Представете си само каква ще ви бъде реакцията като видите даден сайт, чието лого се вижда 50%.

Адаптивният графичен дизайн и лого безспорно ще са на 1-во място дълги години. Това е повече от изискване на новите технологии, не само заради адаптивността, но и поради техническата част. По-лесна е самата оптимизация спрямо сайта и алгоритмите на Интернет търсачките.

Ако всичко това за вас изглежда като ядрена наука, поемете дъх. Ние MegaWeb може да поемем ангажиментите ви за модерен графичен дизайн. Нашите специалисти имат солиден опит зад гърба си и използват съвременни технологии при изрботката.

Очакваме Ви!