fbpx

Фирменият уебсайт – просто поредният разход или надеждна инвестиция?

Вече едва ли има човек, който да не е убеден, че съвременният бизнес е невъзможен без интернет. Затова дори и най-малките фирми винаги инвестират в собствен сайт, с който да привлекат допълнително клиенти за своята дейност. И абсолютно винаги такава една инвестиция се изплаща, а понякога много по-бързо отколкото собствениците са очаквали.

Разбира се, не липсват и такива, които се колебаят, защото са изпълнени с редица съмнения. Нека разгледаме двете най-популярни сред тях, за да развенчаем митовете.

Голямата конкуренция в интернет

Вярно е, че поради свободата, която ни дава мрежата, всеки може да осигури присъствие на своите продукти и услуги в интернет пространството. Дали обаче те са изработени, позиционирани и оптимизирани правилно, това е съвсем отделен въпрос. Успехът на конкретният сайт зависи от много неща – професионална изработка, изпипване на детайлите, добър дизайн, качествено и добре оптимизирано съдържание, използването на рекламни инструменти. Това са само най-основните неща, но има и много други подробности.

А това, че в мрежата има множество фирмени уебсайтове съвсем не означава, че всеки от тях успява да оправдае предназначението си.

Но ако се доверите на професионалист, който да изработи сайт точно според нуждите на вашия бизнес и да му осигури редовна и надеждна поддръжка, нещата винаги ще се получат добре и вие ще повишите вашите продажби. За съжаление, малко са хората, които наистина могат да създадат добър и удобен за потребителите сайт и затова разочарованията са факт. Но ние можем да гарантираме за качеството на нашата работа и да ви предложим изработката на платформа, която със сигурност ще ви удовлетвори.

Нуждата от големи инвестиции

Ето още един от митовете, които е време да бъдат развенчани. Това, че стартирането на онлайн проект гълта огромен капитал, е просто фраза, повтаряна папагалски от хора, които нямат и най-малка представа за какво става дума.

Разбира се, както всеки нормален бизнес, стартирането на онлайн проект също се нуждае от известен капитал. Но той е много малък, в сравнение дори и с най-малката и скромна инвестиция в офлайн бизнес.

Дори и да заложите на по-сложен проект, например изработката на специфичен уеб сайт, това е нищо повече от една еднократна инвестиция. Икономистите определят такива инвестиции като най-изгодните, защото всеки еднократен разход има в пъти по-бърза възвращаемост, отколкото периодичните.

Помислете само върху следния пример. Представете си, че искате да завъртите онлайн търговия и се нуждаете от качествено изработен онлайн магазин. Избирате надеждна фирма, например megaweb.bg, запознавате се с нейните услуги и заплащате съответната цена. Дори и проектът ви да попада сред тези от най-висок ценови клас, сумата, която инвестирате, е еднократна. Започвайки вашия онлайн бизнес, вие ще можете да го развивате с минимални средства за годишна поддръжка.

Разбира се, ще е необходимо да заделите и част от печалбата за реклама. Но това е всичко. Няма да е необходимо да закупувате стоки, защото масовата практика при онлайн търговията е така нареченият дропшипинг, при който нямате нужда дори от 1 лв. начален капитал.

Сега да разгледаме вариантът, при който започвате да разработвате офлайн магазин. Разходите са толкова много, че трудно могат да бъдат изброени – наемане на място, ежемесечен наем, закупуване на стока, наемане на обслужващ персонал и още и още. А най-лошото от всичко е, че тези разходи се повтарят безмилостно месец след месец.

Е, все още ли сте убедени, че онлайн платформата за вашия бизнес е непосилна и нерентабилна инвестиция?

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *