MegaWeb.bg

Имате онлайн магазин? Супер! Мислите в перспектива!

онлайн магазин

Онлайн магазин – възможен ли е този вид бизнес? В тази статия ще разгледаме този скептичен въпрос (дали наистина е такъв) накратко.

За по-голяма част от обикновената аудиторията това е просто Интернет страница, даваща възможност да бъдат поръчвани разни неща без нужда от реално посещение на даден физически магазин, но нещата не стоят така от гледна точка на предприемача.

Коя страна да обсъдим първо? Нека да е потребителската. Пределно ясна би била ситуацията с нарастващия темп на броя онлайн магазини, никнещи като гъби насред нищото. Именно затова ще пропуснем тази вълшебна част от статистиката.

Реално погледнато трябва да си зададем големият въпрос – защо тези хора пазаруват от онлайн магазин, вместо да се лутат в голямата жега или при наличие на снежна буря асистирана от арктически студ?

„Око да види, Ръка да пипне“ – мъдрите ни философи да ни извинят за това „вече изтъркано словосъчетание“. Нарича сте КЗП (комисия за защита на потребителя) в случай, че се притеснявате да бъдете измамени, тази институция има ролята да ви предпази от такива крайно нежелани явления.

„А? КЗ.. какво?“ шепне вътрешният глас на начинаещите потребители. Спокойно. С една дума, всеки онлайн магазин (или поне 90% от тях) имат политика за връщане на закупената стока обратно към клиента. А парите? Естествено, че и те се връщат.

Защо отбелязваме тези, може би излишни детайли – защото незнанието води до страх и скептицизъм.

„Значи, мога да закупя желаната от мен стока от онлайн магазин и да я върна, ако не ми хареса? Това е чудесна оферта! Тогава няма нужда да скитам с ококорени очи и да чакам по дългите опашки!“ – не е продуктово позициониране на нашите услуги, а форма най-често изричаните впечатления от подобен лукс.

Всичко казано дотук е само част от лукса, поради което даден клиент избира онлайн форма на пазаруване. Останалите критерии, може да научите в нашите предишни статии.

*          *            *          *            *          *           *          *           *

Другият въпрос касаещ предприемаческата страна на нещата, разбира се остава незабелязан за крайният потребител, но това не означава, че той не съществува. Дотук предполагаме, че нашият читател „предприемач“ е високо-интелигентна личност и баналният въпрос – „Защо да си стартирам онлайн магазин?“ вече не участва в мисловната дейност.

Но, все пак нека да обобщим задължителните правила при създаването на онлайн магазин, който ще ви увеличи %-а на месечния оборот.

На първо място, както винаги е графичния дизайн. Липсата на този фактор няма да доведе до сполучлив резултат поради разбираеми причини. За ваше улеснение ние в MegaWeb предлагаме услуги в категория „графичен дизайн“ и може да направим/изберем подходящ дизайн за вашият онлайн магазин, съвместим с бизнес модела ви.

Вторият етап е създаването на подходяща структура на навигацията – все пак не искаме клиента да има чувството, че лута в някакъв лабиринт. Пренебрегването на този детайл ще доведе до объркване на клиента и резултатът ще бъде внезапен изход от сайта без шанс за обратно посещение.

След като приключите с това, остава въпроса с логото на сайта. Отговорът тук пак е елементарен – креативност, запомнящо се, цветове на вашия бранд. Общо взето логото ви трябва да е във синхрон с уеб сайта.

Добър хостинг план е от ключово значение за правилното функциониране на вашият онлайн магазин. Дали ще изберете местна фирма или чуждестранна е въпрос на вкус и предпочитания, но се старайте да отговаря на целите ви, също и изискванията. Важно е да включите непредвидени явления към този критерий.

И на последно място класираме опцията за онлайн разплащане. Това е решаващ критерий в повечето ситуации. Онлайн магазин, предлагащ тази опция се радва на повече клиенти в сравнение с магазините без тази опция.

Сега е момента да споменем, че ако всичко това за вас изглежда цяла наука, няма нужда да се притеснявате. Ние MegaWeb ще поемем изцяло изработката на вашия онлайн магазин, а на вас ще остане само да се радвате да клиентите си.

СПОДЕЛЕТЕ!