Години наред повтаряхме, че някой ден онлайн пазаруването ще удари тавана и ще достигне нови нива в индустрията. Ето, че когато никой не го очаква, то се случи изведнъж. Настъпи глобална пандемия и начина на живот ни се промени драстично.

Вече предпочитаме да купим нещо онлайн, отколкото да излагаме живота си и този на нашите близки на опасност в мола или на места, където обикновено е препълнено от хора.

Всеки ден все повече собственици на физически магазини преминават в онлайн форма на бизнес, не само заради наложилите се изисквания и мерки, но и поради увеличаващия се потребителски интерес към подобни услуги.

1. Пазаруването чрез гласови команди (Гласови асистенти)

В световен мащаб се наблюдава растящият дял на пазаруване чрез Amazon Echo с Alexa и Google Home с Google Assistant.

75% от домакинствата във САЩ ще притежават гласови асистенти до 2025г, като до 2022г. се предвижда разходите чрез този метод на пазаруване да нарастнат до 40 милиарда долара.

Другата причина за възхода на този метод е удобството и комфорта, с който разполага потребителя. Буквално без използване на ръце и даже поглед, напълно е възможна самата поръчка.

Пример: Представете си, че готвите в кухнята и очаквате гости, но изведнъж забелязвате, че тостера не работи, а утре ви чака дълъг ден и трябва да си приготвите няколко тоста. Разбира се мазните ръце и краткото време с което разполагате са пречка за момента. Няма проблем!

Алекса, би ли поръчал някой тостер за 20 долара?

– Разбира се, ще се погрижа. (след 2-3 сек.) …

– Намерих 3 тостера за 20 долара на марка X., Y., Z., кой да поръчам?

Поръчай марка X. с доставка за след обяд.

– Добре… поръчката е направена. Очаквайте доставка след обяд!

Тази сцена може да изглежда като взета от фантастичен филм, но това съвсем не е така. Всъщност нещата реално погледнато изглеждат подобни.

Така, че когато си поръчате изработка на онлайн магазин, добре е той да бъде оптимизиран и максимално структуриран за асистентите. Предлагайте гласова базирана навигация на своя сайт и мобилно приложение. Бъдете сигурни, че само с една гласова команда продукта може да бъде поръчан.

2. Онлайн пазаруването чрез мобилен телефон.

С нарастването на доверието към онлайн магазините вече потребителите са по-склонни да пазаруват чрез мобилния си телефон, защото той е с компактни размери и е преносим навсякъде.

До края на 2021 се очаква пазаруването чрез мобилен телефон да покрие 73% от продажбите. 30% от купувачите напускат сайта, ако той не е оптимизиран за мобилни устройства. Затова много внимавайте сайта ви да е адаптивен за мобилни устройства, освен ако не искате да загубите клиентите си.

Може лесно да тествате това. Посетете следния линк: https://search.google.com/test/mobile-friendly

След кратко сканиране ще ви се появи информация дали вашето сайтче е адаптивно или не. Всички пропуски и опции за оптимизация. Инструментът е безплатен за използване. Доста полезен инструмент при изработка на онлайн магазин.

3. Изкуствения интелект като помощник при пазаруването.

Изкуственият интелект може да съдейства на купувачите при самото пазаруване като им предлага релевантни стоки и оферти на база тяхното търсене. Може да предлага съвети, да дава ориентири и какво ли не още.

Може да запамети шопинг историята на абсолютно всеки един купувач и да използва тази информация в бъдеще.

4. Добавена реалност при изработка на онлайн магазин.

Също като при физическите магазини, при добавената реалност купувача ще може да обикаля в магазина и да разглежда продуктите, да ги докосва (виртуално, естествено) и разглежда детайлно от всички страни.

5. Опция за плащане чрез крипто-валути.

Да. Моментът, който всеки чакаше. Края на физическите пари наближава, макар и все още човечеството да е привързано към физическите пари, в глобален аспект доста потребители и предприятия правят стъпка към този преход.

Крипто-валутите са най-новата форма на платежен метод. Без банки, без такси и без централно управление. Пълна иновация. Така, че няма да бъде излично да помислите за внедряване към такива разплащателни опции при изработка на онлайн магазин.